سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مژده ای دل که مسیحا نفسی میا یدد


89/2/28 ::  3:19 عصر

بیان عقائد و دفع شبهات مطرح شده علیه اعتقادات شیعه

 

اگر خلفای پیشین با علی و ائمه (علیهم السلام) کینه و دشمنی داشتند پس چرا ایشان فرزندان خویش را به اسم خلفا نامگذاری کردند؟

سوال فوق ، سوالی است که بسیاری از سایتها و وبلاگهای اهل سنت روی آن مانور میدهند و به گمان خویش میخواهند با چنین ادله واهی  به خلافت خلفای سه‌گانه مشروعیت ببخشند و عده‌ای که‌ از همه جا بی‌خبرند نیز فریب یک چنین ادله‌ای را می‌خورند غافل از آنکه چه نکته فریبنده‌ی  پنهانی در این سوال وجود دارد.
طراح این سوال خواسته یا ناخواسته با مقایسه دو عرف متخالف ، دو فرهنگ متفاوت و در دو زمانی که با هم فاصله زیادی دارند قصد نتیجه‌گیری کرده در حالی که هیچ عقل سلیمی به اینگونه نتیجه‌گیری رضایت نمی‌دهد.
در عرف امروز به خصوص در مناطق شیعه نشین و مخصوصا بین عوام از شیعه ، نام «عمر» تداعی کننده «عمربن خطاب » میباشد و همینطور« ابوبکر» و «عثمان» ؛ اما این اشتباه بزرگی است که دیدگاه این عرف را با عرف آنروز جامعه اسلامی مقایسه کنیم زیرا این اسامی در آنروز به گونه‌ای نبود که تداعی کننده شخص خاصی باشد . با مطالعه کتب رجالی به این نکته دست می‌یابیم که صحابه بسیاری به این نامها بوده‌اند و از شواهد این مدعا همان حدیث امیرالمومنین(ع) است در نامگذاری فرزندشان به عثمان که فرمودند:
نام او را به یاد برادرم عثمان بن مظعون،«عثمان‏»نامیدم.(1)
با مراجعه به تاریخ و با کمی دقت و تفکر می‌توان به بطلان اینگونه ادله دست یافت. اگر بر سر اختلاف خلفا با ائمه شکی در کار هست در دشمنی آنان با یزید که شکی نیست اما ما در تاریخ می‌بینیم که جابر که یکی از اصحاب بزرگ امام کاظم(ع) است نام پدرش یزید است ، آیا میتوان در دشمنی آنان با یزید با این دلیل خدشه کرد؟ مشخص می‌شود که نام یزید در آن زمان نام جا‌افتاده و مرسومی بوده و تداعی کننده یزید ملعون نبوده است.
متن زیر بر گرفته از کتاب «پاسخ جوان شیعی به پرسش‌های وهابیان» نوشته آقای محمد طبری میباشد:
شما میتوانید با مراجعه به کتابهای رجالی ؛ مانند «الاستیعاب» نوشته «ابن عبد البر» و «اسدالغابه» نوشته «ابن اثیر»، صحابه‌ای را که نام ابوبکر ، عمر یا عثمان داشته‌اند را ملاحظه فرمایید.
ما در اینجا ، تنها به یک کتاب به نام «اسدالغابه فی معرفة الصحابه» بسنده میکنیم و از کسانی نام می‌بریم که نام آنان «عمر»بود.
1-عمر الاسلمی  2- عمر الجمحی  3-عمر بن الحکم  4-عمر بن سالم الخزاعی  5- عمر بن سراقه  6- عمر بن سعد الانماری               7- عمر بن سعد السلمی  8- عمر بن سفیان  9- عمر بن ابی سلمه  10- عمر بن عامر السلمی  11- عمر بن عبیدالله          12- عمر بن عکرمه  13- عمر بن عمرو اللیثی  14- عمر بن عمیر  15- عمر بن عوف  16- عمر بن غزیة  17- عمر بن لاحق  18- عمر بن مالک بن عقبة  19- عمر بن مالک الانصاری  20- عمر بن معاویة الغاضری  21- عمر بن یزید          22- عمر بن الیمانی.
اینها کسانی هستند که ابن اثیر آورده و اگر تابعان را هم که نامشان عمر بوده بر آنها بیفزایید تصدیق خواهید کرد که این نام و نامهای دیگر از خلفا ، از اسامی معروف میان عرب جاهلی و اسلام بوده.


نویسنده : سریه پاکباز

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
شناسنامه
 RSS 

:: کل بازدیدها :: 
3510


:: بازدید امروز :: 
1


:: بازدید دیروز :: 
0


:: درباره خودم ::


:: اوقات شرعی ::

:: لینک به وبلاگ :: 

مژده ای دل که مسیحا نفسی میا یدد

:: اشتراک در خبرنامه ::

 

:: مطالب بایگانی شده ::

فروردین 1389